Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-22, 02:09   #915
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Hahaha jadå, bara jävlas lite. Passar på att mucka när du är nedbantad vettu...

Någon annan kanske redan har frågat detta men hur mycket styrka har du tappat under dieten? Inte bara i marklyft då alltså utan i böj/bänk/militärpress/valfritt komplement. Jag är nyfiken eftersom jag själv har gått ned 15kg nyligen och vill ner ännu mera. Än så länge tycker jag att jag har lyckats behålla styrkan bra bortsett från böjen men så är jag inte i närheten av din form heller, kan tänka mig att det blir tuffare sista biten. Tänkte du på om det var vid någon viss vikt eller fettprocent som det började bli svårare att behålla styrkan?
Mucka du på. Jag säger dig bara tre orden... Pa sa dej!

Jo jag har fått frågan tidigare och mitt tråkiga svar är att jag inte vet hur mycket jag tappat. Knäböj har jag inte kört öht under deffen. Största orsaken till det är mina onda och stela axlar.

I bänk är jag svagare nu än jag var som 18-åring men det beror nog väldigt mycket på mina axlar oxå och inte bara min viktnedgång. Men jag bryr mig inte så mycket. Man får nog lite mer distans till träningen när man blir äldre och klokare. Dock finns det tendenser till små ökningar i bänken igen nu när jag börjat äta lite mer.

Kunde hålla ungefär samma styrka i bänken från kroppsvikt på 105 kg ned till 92 kg. Sen när jag gick ner till 88 kg så tappade jag lite mer.

Marken kändes bra till 100 kg ungefär men när jag började närma mig 90 så var det inte lika kul längre. Inget buktryck alls. Dock känns marken bättre nu igen med energi i kroppen. Väger ca 91 kg nu.

Vad har du för mål med din viktnedgång? Att ligga jävligt lågt i fettprocent har inte många fördelar... Man får inte ens ligga mer. Och skulle man få det så är det inte ens säkert att man orkar det... Jag hade nog valt biff framför skäggbiff alla dagar i veckan.

Lik förbannat siktar jag på en rejäl deff även nästa sommar...

Vore kul att göra comeback i tävlandet. Nu när det verkar bli en serie i klassisk SL så känns det mer inspirerande. Med en kroppsvikt på strax under 100 kg hade jag nog kunnat göra hyfsat ifrån mig. 400 p vore trevligt.

Ska du tävla nåt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat