Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-05, 18:15   #12
Andereas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Med handen på hjärtat:

1. Immunförsvaret försämras alltså INTE av ett ordentligt styrketräningspass? Det är min tolkning jag får av alla svar här. Ingen här verkar kunna uttrycka nyanser.

Min tanke är att det gör just det och därmed löper man större risk att kunna bli sjuk av samma smittkällor jämfört med om man inte styrketränar innan man utsätter sig för dessa smittkällor.

Sedan är ju frågan också hur länge smittkällan kan vara på en och "inte utvecklas till sjukdom" innan man styrketränar (som annars kanske gör att man blir sjuk i efterhand av smitta man fångade på sig under en promenad innan träningspasset).

Frågan är faktiskt lika simpel som: träna på tom eller full mage? Inga konstigheter som måste överdrivas eller besvaras med hjärnbegränsade meningar. / no offense!
Det är en högre smittorisk om du går på en promenad efter att du har tränat än ifall du går in i en helt steril miljö tills immunförsvaret återhämtat sig.

Träna på tom/full mage är ett avvägande mellan två alternativ. Du har lämnat ett alternativ och inget att jämföra med.
Andereas är inte uppkopplad   Svara med citat