Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-23, 20:13   #807
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Alltid roligt med knäböjsutmaningar. Jag gjorde också 100 reps på 100 kg, fast för några år sedan nu. Bestämde mig för 10x10 vilket jag klarade, det jobbiga var att jag gjorde det på tid. Vad tiden blev minns jag inte men det drog iväg sista halvan minns jag.

I somras gjorde jag 20 reps på 100 vilket var skitjobbigt. Och efter det fick jag en ide på att klara en tia på 140, och där är jag långt ifrån för tillfället
Ja, jag är lite inne i en volymutmaningsperiod just nu känner jag. Det är roligt att se hur känslan, tekniken och styrkan förändras under ett pass med mycket hög volym av samma övning, samt förstås hur kroppen reagerar på det efteråt. Sen är det härligt att känna sig ordentligt genomtränad.

Några 10x10 på tid väljer jag nog bort. Tidsmomentet är jag inte alls sugen på. Samtidigt känns det som att det inte skulle räknas om passet tog alldeles för lång tid. Säg att man gjorde en femma på 120 kg var tionde minut, och klarade 100 reps på 120 kg efter 3½-4 timmar med intag av ny energi däremellan. Då räknas det ju inte. Men kan jag hålla två min setvila mellan femmorna så köper jag det som en bedrift. :p

En tia på 140 lockar mig också. Är dock inte heller tillräckligt nära just nu. Har fortfarande inte klarat tian på 130 (har gjort en nia) och den får nog komma först.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat