Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-11, 17:42   #10793
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av wrack Visa inlägg
Har experimenterat med periodisk fasta i snart en månad. Väger mig på morgonen varje dag och försöker ta bilder med samma ljus och på samma ställe/sätt ungefär veckovis.

Initialt såg jag resultat från vecka 1 till vecka 2. Därefter har det varit svårare att se resultaten. Vikten går upp och ner. Senast jag tog en bild vägde jag mer än vecka 2. Jag har funderat på att byta upplägg men lutar åt att jag kan skönja en mer estetiskt tilltalande kropp på senaste bilden, trots att vikten inte går ner.

Några anlednignar som jag tror kan bidra till att vikten ligger stilla:
- kreatin : binder vätska i kroppen (började med det för knappt en vecka sen).
- mer löpträning / tajming av löppass: påverkar vätskebalansen i kroppen.
- utgångsläget : låg på kolhydrater.
(+ möjligt att jag äter för mycket :O)

Jag tänker låta det gå en eller två veckor till. Kanske smygskruva lite. Men det finns större potential att skruva på kosten och börja räkna kalorier. Mer kyckling och fram med vågen. Det skulle också gå att köra periodisk fasta fast bara äta lunch.


Förstår inte riktigt - menar du att du tror att periodisk fasta i sig ska få dig att gå ner i vikt, oavsett kaloriintag?
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat