Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-13, 13:05   #15
yettyn
Registered User
 
yettyns avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Jihlava, Tjeckien
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det där proteinisolatet du nämnde är inget EAA, utan ett vassleproteinpulver. EAA skiljer sig som sagt genom att det är framtaget genom att ta bort aminosyrorna från proteinet, så de blir fria. Man kan alltså få EAA i både pulver- och pillerform.
Ok antog att så var fallet men ville kolla eftersom det är lite annorlunda här nere, t.ex. verkar BCAA vara trenden och EAA inte slagit egenom, än. Dessutom kan det kanske vara bra för andra noviser att slå fast i klartext att även om ett protein innehåller alla EAA aminosyrorna, inte gör det till ett "riktigt" EAA preparat med de kort tids effekter som undersökningar har fastslagit.

Men om jag då har förstått det rätt är den nya produkt min leverantör här nere erbjuder kallad "Amino 6000 Esencial" med förljande innehåll, ett "riktigt" EAA? Och jag skulle kunna byta ut mitt isolat protein som jag tar innan träning mot detta?

Innehåll rekommenderad daglig dos (6 kapslar)
Kod:
L-histidin  	552 mg  	
L-isoleucin 	690 mg 	
L-leucin 	1380 mg 	
L-lysin 	582 mg 	
L-methionin 	930 mg 	
L-phenylalanin 	378 mg 	
L-threonin 	444 mg 	
L-tryptophan 	276 mg 	
L-valin 	690 mg
Men är den dosen tillräcklig? Om man tar bort histadinet så är det 5370mg, så kanske man ska lägga till en kapsel eller 2-3 för att åtminstonne passera 6 och närma sig 10g?

Jag hoppa sjag inte bryter mot någon forum sed här eftersom jag tar upp ett preparat som inte förs av Kolozzeum Webshop? Men att beställa från sverige är inte direkt kostnadseffektivt och dessutom tror jag starkt på att stödja lokal produktion när man kan
yettyn är inte uppkopplad   Svara med citat