Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-15, 09:00   #10
Krisz
Registered User
 
Kriszs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 168
Här känner jag verkligen igen mig haha, been there done that Personligen tycker jag det är dödfött att snåla i vardagarna och släppa på det på helgerna. 800-1000 kcal är extremt lite och du håller säkert med om att man känner sig jätteduktig när man klarar av det. Belöningsätande kommer som ett brev på posten när man släpper på kontrollen.

Gå upp till 1600-1700 kcal. Om du äter så en hel vecka (dvs även på helgen) så går du ner gissningsvis 0,5 kg (räknar grovt med att ditt dagsbehov är 2200 eftersom mitt är det och vi har liknande mått och träningstillfällen). Jag tror det är extremt svårt att ha en hållbar viktminskning när man känner att man måste anstränga sig för att få i sig lite energi.

Ligger du alltså -500 kcal per dag = ner 0,5 kg. En portion pasta med fet sås är lätt 1000 kcal. Om du även festar på helgerna så är det inte konstigt att underskottet reduceras. Mitt tips är alltså att äta mer på vardagarna och ha ett liknande matmönster plus bara några hundra kcal mer på helger (räcker till två glas vin eller en halv 100 g chokladkaka).
Krisz är inte uppkopplad   Svara med citat