Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-17, 11:00   #1
wiggen
Registered User
 
wiggens avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 10
Kommentera mitt deff-program

Inledde min deff förra tisdagen och tänkte att ni kunniga forumläsare kunde komma med insiktsfulla förslag.


Först:
Är 25 år, 177 cm lång och väger ca 75 kg. Har ett stillasittande kontorsjobb. Har styrketränat i ca 6 år nu, minst 2-3 ggr i veckan ibland mer. Är hyggligt nöjd med min kropp, men har tyvärr en liten hängmage som förstör helheltsintrycket.

Så här ser en typisk dag ut:

Frukost 0630
Havregrynsgröt med vetegroddar, 2 grova mackor med lättleverpastej, 1 glas minimjölk. Tar dessutom en vitamin/mineral-tablett och Udos Choice (Omega 3-6-9)

Mellanmål 1030
1/2 förp. Kesella Lätt och en banan.


Lunch 1230
1 kycklingfilé, massvis med grönsaker och lite fullkornspasta. (Har inte orkat väga upp mina lunchlådor, men det är inga gigantiska portioner vi snackar om).

Mellanmål 1530
1/2 förp. Kesella Lätt och en banan.

Innan träning:
Brukar blanda 1 skopa Triple Whey Fuel och 1 skopa Super Gainers Fuel och dricka hälften innan träningen, hälften efteråt. Dessutom 6g kreatin och en c-vitamin brustablett.

Efter träning
Se ovan.

Middag ca 2000
Som lunchen, fast nästan inga kolhydrater. Ganska ofta blir det tonfisk/makrill och keso mini.

Mellanmål 2230
1/2 portion Sloow Protein

Tränar just nu tre gånger i veckan. Efter styrketräningspasset står jag i en "skidmaskin" i 30 min och det brukar förbruka ca 500 kcal om nu det stämmer någorlunda. Deffade i höstas som ovan fast då orkade jag med morgonpromenader flera ggr i veckan också, men det pallar jag inte nu i mörkret. Drar hellre ned på mängden mat.


Needless to say så är det en vit månad som gäller nu. Så den där fredagsölen med polarna är bara att glömma just nu.

Tacksam för all hjälp och tips jag kan få.

Har säkert glömt att skriva något viktigt, men jag får väl fylla på med mer uppgifter i efterhand.

/wiggen
wiggen är inte uppkopplad   Svara med citat