Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-19, 20:51   #38
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av bighulken Visa inlägg
ja, vi borde verkligen ha kapacitet att släcka bränder i skog och mark!!.....
Hela landet består ju nästan utav skog, i alla fall mkt skog, .....och att då inte kunna släcka, eller att det snålats in på detta.....en skam......för politikerna......
Ja, det är fanimig efterblivet. Vi får hoppas att många politikers sommarstugor och hem och andra prylar brinner upp så kanske de kan bli mer aktiva för att det plötsligt blev personligt. Det är så du aktiverar människor: gör saken personligt.

Personligen så är jag villig att göra det lilla jag kan göra med min otränade kropp, helt OK uthållighet och dåliga kunskaper om att släcka bränder om det skulle börja brinna uppe i elljusspåret precis 50m från där jag bor.

Vi får göra som japanerna och bara "få skiten gjord" som när en bro kollapsa där och de byggde en ny på bara 24 timmar. Visst är detta något helt annat och i mycket större skala, men det går ändå att bidra med sin egen del.

Som någon annan skrev: för många sojapojkar i Sverige och det blir ju inte bättre när det anses vara "modernt" att bete sig mesigt eller "östrogeniskt" (när du beter dig som du skulle bete dig om du fick tonvis av östrogen inskjutet i dig) heller.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad