Ämne: Kulturkrockar
Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-12, 19:14   #5
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Beroende på hur din flickvän är och har för relationer med dom så tycker jag att du kan stå på dig och säga något om att just de t.ex. skiter i att lära sig svenska. Du kan hälsa att det är väldigt respektlöst att vara i ett land så länge och inte lära sig. Du kan ju skjuta iväg lite pikar i form av "din dotter är så himla duktig och pratar perfekt svenska, hon kan ju inte ha lärt sig den kunskapen eller diciplinen av dig iaf."

Som andra sagt så är det ändå lite standard i Sverige att också ta med sig något, så det är något man kan göra. Men annars så är det inte fel tycker jag att stå på sig och strunta i det för icke-formella tillfällen. Kulturer är ju att ge och ta, och som du beskriver det som så verkar det bara vara du och andra som ska dansa runt deras pipa. Hade du däremot bott i Kina så är det ju på dig att respektera deras seder...
Det är nog inte så mycket "andra som ska dansa runt deras pipa" som just killen som går ut med deras dotter.

Värre blir det för den stackare som min dotter drar hem för denna ska fanimej böja minst 3ggr kroppsvikt annars blir det anonym grav på baksidan av huset.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat