Visa ett inlägg
Gammal 2004-09-29, 12:08   #8
Big_Vik
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 7 312
Utredningen fortsätter:

Läget imorse: Ont i halsen, torr. Dagen i övrigt har varit okej det är ungefär då jag mått såhär jag börjat träna igen, ska nog vänta några dagar extra.

Eftersom folk tror att det beror på sömn/mat har jag skrivit upp lite info. enjoy!

Sömn:
Går i regel och lägger mig innan 23 varje kväll. (tidigare än förr) Upp 06.30 på morgonen. Försöker lägga mig i tid på helgerna också, och sover lite mer ibland, lite mindre andra gånger. inget jag mätar eller tänkt på.

Kosten:
Kosten jag nästan helt uteslutande kör på veckorna, några mål mindre på helgerna av naturliga skäl och på fredagar äter jag lite godis ibland.

Mål.1. Vassledrink i vatten (0,5-1 dl exell) 20 min senare.
Mål.2. 2 port. havregrynsgröt, 4 dl mjölk, lite frukt/bär/sylt i gröten, 1-2 grova brödskivor med lättmjukost, 2 dl apelsinjuice, mivitotal, 1 tsk linförolja
Mål.3. Ett jävla lass skolmat, vatten, frukt (om finns). dock lite/inga grönsaker
Mål.4. 3 ägg, några grova brödskivor med lättmjukost, 2 dl juice
(här ska efterträningsmålet på 1,5 dl exell och 1 dl strösocker eller bananer ligga men det har ju inte blivit på länge)
Mål.5. Middag hemma: kött/fisk eller liknande med potatis/pasta/ris (tar alltid för mej mer kött) lite grönsaker.
Mål.6. 1 dl Protec i vatten, äpple
Mål.7. i burk tonfisk, börjat med en matsked rapsolja här för att få i mej mer fett på morsans inrådan (tro det eller ej) '

Kanske en aning lite grönsaker och borde dricka mer vatten vilket jag är medveten om men antagligen bättre än 99/100 i samma ålder. Och det är INTE för lite kalorier eftersom jag går upp i vikt ganska bra av det här. Detta beror ju förstås på att jag inte kan träna ordentligt, bara några sketna promenader men aptiten har jag hursomhelst kvar.

Är 16 år (född december) 1.80 lång och väger kanske 83 kg nu (vet inte hur mkt vatten som släppt sen jag stoppade kreatinkuren) är inte fet, fast en bra bit ifrån myshård också.

Träning: Aldrig tränat styrketräning mer än 4 ggr/vecka. och kör aldrig över 90 minuter. Körde kondition (2 ggr/vecka) i somras, men i höst har detta varit omöjligt p.g.a. halsen. Tar regelbunda viloveckor, fast ibland blir det sjukveckor också.

Preparat jag tagit/tar:
Käkat vitlökskapslar sen i fredags. Wallda högkoncentrerade även innehållandes A,C och D-vitaminer. Alltid tagit echinagard med gott resultat förut men för..har svårt att komma ihåg hur länge sedan..men det har iaf inte hjälpt sen i somras/våras kanske tagit det några gånger om dagen nu då halsen varit som värst, detta tillsammans med halstabletter (fisherman) och varm dryck har iaf tagit bort symptomen.

Immunförsvaret:
Aldrig varit sjuk förut kanske max 1 gång/år. Men i vintras hände nånting. hade feber/förkylning 3 ggr i snabb följd. och efter det har jag haft ganska regelbundna fast ganska lätta förkylningar= ont i halsen.

Senast redigerad av Big_Vik den 2004-09-29 klockan 12:12.
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat