Ämne: NHL Tråden !
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-02, 10:13   #940
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
1. Stevie Y har trots att 98% av NHLPA är av annan åsikt sagt offentligt att slagsmålen bör förbjudas.
2. Ken Holland har gjort samma statement många gånger.
3. Detroit Red Wings var banbrytande kring 2000 med att bygga upp lag som var/är mer europeiska än europeiska lag i strukturen. Dvs att man gärna rullar 4 femmor med tekniska spelare. Man pratar om att "powerplay is our enforcer".
4. Carolina stöder punkt 1 och 2 och är en av de många lag som tagit efter Detroit.
5. NHL har på Bettmans order frångått det som var kutym fram till lockouten 2004 att det är spelarna själva som i grunden håller ordning i matcherna. Nu är det domarna som skall styra matcherna och delar ut misconducts för att spelare och speciellt fysiska sådana direkt de öppnar munnen gentemot motspelare.

Kolla gärna in denna interjuv där bl.a punkt 5 behandlas. http://www.sportsnet.ca/hockey/nhl/f...orts-thornton/
Jaha. Bara för att någon säger något betyder det inte att det har någon särskild betydelse. Finns många GM's & andra som vill ha bort överfallen & slagsmål. Du ogillar bara Red Wings.

22 raka slutspel, 4 titlar 1997-2008. Klart som fan folk försöker kopiera detta. Allt annat vore korkat. Och det handlar om att vinna, mästerskap drar publik.


Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Tootoo lever vad jag vet och spelar i AHL.

Boogard dog av painkillers+alkohol men knappast självmord. Rypien hade mentala problem sedan barnsben. Kordic dog av drog+anabolamissbruk.

Givetvis är alla dessa dödsfall mer eller mindre "connectade" med deras spelstil men knappast hela sanningen.
Skall vi förbjuda proffsboxning och UFC med?

Problemet är att jag kan titta på OS/VM hockey och brorsans matcher i europeisk stil, men skall jag titta på en serielunk vill jag ha kamp, jag vill ha känslor, jag vill ha hat men jag vill inte ha fult spel för det.

Annars intressant debattstil Rooz, du svarar inte på det jag säger utan vinklar i dödsfall direkt?
Om jag tolkar dig rätt tyckte du först att Detroit inte har det minsta med att göra med att NHL blivit soft. Sedan när jag gav dig några punkter så drar du upp dödsfall? Som givetvis bör diskuteras men har NHL blivit en socialstat där egna val inte skall finnas?
Terence Tootoo, Jordins äldre bror.

Se Punched out om Boogard. Det är min referens. Se även The last ice gladiators.

Snälla någon, inte boxning / UFC snacket. Det finns mjuka mattor, handskar samt att du är oskyddad på överkroppen, vilket öppnar för slag där med.

Ibland så lämnas kolo uppe i webbläsaren, så ibland missar jag inlägg när jag inte uppdaterar. Och Detroit har inte gjort NHL mjukt, NHL gjorde sig själva mjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Hur kommentar ni att 98% av NHLPAs medlemmar 2011 var för slagsmål?
För att mindre än 98% slåss ofta. Klart spelarena vill ha det, bara man slipper skiten själv.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Sedan är jag väl medveten om som jag skrev att slaget för oldtimehockey är i längden förlorat. Brian Burke och Don Cherry hänger med fortfarande inom NHL har starka influenser men sakta men säkert dör de ut rent fysiskt.
Man har redan börjat förändra OHL(inte WHL) osv dvs snart är det förändrat i grunden...
Jag tycker det är synd. Mycket synd. Men jag hoppas verkligen att ni njuter av hockeyn, för jag gör det sällan.
Don Cherry är inget annat än en rasistisk gammal gubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Lyashenko var ingen fighter och John kordic tog inte självmord, han dog pga hjärtat !
Tootoo lever än
Tänkte på fel ryss, som jag nu glömt. My bad.
Kordic missbrukade, sånt är inte bra för något hjärta., och ja, Tootoo har en äldre bror.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat