Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-20, 21:06   #1559
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Haha, ja denna där utrustningen är en hel vetenskap att bemästra men det är väl lite av utmaningen med det hela. Det ska vara svårt, det är inte många som drar på sig utrustning och får det att funka direkt, man kan tom bli svagare eller bomma lyftet för minsta lilla misstag. Lycka till min vän med höstens tävlings och träningssäsong

Söndag = Promenad, 45 min!

Måndag = Vecka 1, Pass 1! (SAK)

Rumänska splitsteg 10kg 3x10st/ben
Knäböj, dräktstil med stopp 55kg 4st, 65kg 4st, 75kg 4st, (Bälte på) 85kg 4st, 90kg 2x2st, 95kg 3x1st
Raka marklyft stående på kloss (grippers) 60kg 6st, 80kg 3x6st
Benspark 40kg 10st, 50kg 3x10st / Varannan
Lårcurl 25kg 10st, 30kg 3x10st

Ny omgång med 6 veckor träning plus 2 toppningsveckor inför bänk EM. Jag funderade om jag skulle köra en ren bänksatsning denna gång eller om jag skulle spinna vidare på föregående 6 veckors program för SL men jag föll för det senare alternativet. Jag trivdes så pass bra med föregående program och det kändes roligt och utvecklande att träna så, sedan så måste jag i någon mån se till att bänkpassen verkligen blir Prio ett och hinner jag med det andra som jag har föresatt mig så räknas det som bonus.
Ett rätt bekvämt inledningspass blev det idag som passade bra för en tävlingstrött kropp.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat