Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-08, 09:29   #12
PiNG.
Sillastrypare
 
PiNG.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Bara
Inlägg: 542
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Tror ni allvetare att det kan vara bra att styrketräna när man har ett lumbahgo-ischiastillstånd? Vilka muskler? Mage, nedre rygg? Eller kan det förvärra tillståndet?

Tips på bra "göra hemma övningar"?

Jag har kört mycket med dessa 2 övningar. Inte sagt att det behöver funka för just din vän men det kan vara värt att kolla upp iaf. Den andra bilden hjälpte mig senast i helgen.

Blev själv krokig som en banan i fredags och med McKenzie övningar så kunde jag 18 timmar efter "ryggskottet" räta på mig, vilket underlättade vardagen en hel del. Inte minst att man kunde gå ordentligt istället för att se ut som en 100 årig gubbe med käpp. Sen finns det ju varianter av den första bilden, stående på knä etc, men det är väl bäst att din väns sjukgymnast (om h*n har någon) instruerar några övningar så det blir rätt gjort. Lätta övningar att göra hemma iaf.

Magträning är ju också bra för att stabilisera ryggen Men några krokiga situps är väl inte att rekomendera, men väl gjorda crunches ska nog gå bättre. Men som sagt...låt någon visa din vän hur det ska gå till så de inte blir pannkaka av allt.
Bifogade bilder
Filtyp: gif rygggi6.gif (5.6 KB, 97 visningar)
Filtyp: gif mckenzie.gif (18.9 KB, 94 visningar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 08-dude Visa inlägg
För att jag vid installationen skapar en filintegritetsdatabas över viktiga filer. Sedan varje midnatt så jämför jag disken mot den databasen. Sedan kör jag även chkrootkit.

Rock solid !!!
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Låter som klippt och skuret för mormor.
PiNG. är inte uppkopplad   Svara med citat