Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-14, 09:11   #3
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
På lördag har jag 15 gäster.
Ikväll kommer jag hem 22.00, i morgon jobbar jag till 16 och ska på examensfest 19.00. Således lite tid att förbereda mig och heller ingen större lust att slava speciellt många timmar i köket.

Gästerna är 21-81 år gamla där den äldre skolan föredrar kokt potatis före en Vietnamesisk vårrulle om man säger så.

Har ordinarie köksutrustning plus sous vide.

Hjälp mig komma med tips på tre rättersmiddag som går undan eller är lätt att förbereda.

Har ingen större lust att platea, serverar hellre upp så folk får plocka själva.
Här kommer ett väldigt enkelt upplägg om du vill anstränga dig minimalt

Förrätt:
Chévretoast med honung och pinjenötter. Du kan rosta bröden i ugnen och bara slänga på resten.

Middag:
Tacopaj i långpanna med sallad, nachochips och massa olika dipp osv som gästerna själva kan lasta på!

Efterrätt:
Knäckig äpplepaj -
Pajrecept

Brukar dock byta ut rismjölet till vanligt mjöl så den inte är glutenfri. Den är svingod. Servera med glass/vaniljsås.

Ingen aning om din ambitionsnivå men allt ovan är gott och enkelt, men jävligt svensson. Allt förutom förrätten kan du göra i förväg
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-03-14 klockan 09:12.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat