Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-25, 20:57   #128
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 603
Promenad till gymmet, 30min!

Måndag = Böj, rygg och lite mark!

Lätt uppvärmning för knäna
Knäböj 50kg 5st, 70kg 5st, 80kg 3st, (Bälte på)90kg 3x3st, 70kg 2x6st
Chins 7,6,6st
Kabelrodd med v-handtag 70kg 3x6st
Biceps, kabelcurl 20kg 3x10st
Stående rodd med rep ned mot bröstet 35kg 10st, 40kg 8st
Bred kabelrodd mot bröstet på lutande bänk 40kg 10st, 45kg 2x10st
"Fågelskrämman" med hantlar 2kg 3x25st
Marklyft, sumostil 60kg 6st, 80kg 6st, (Bälte på)100kg 1st, 110kg 1st, (Smal)110kg 1st, (Sumo)100kg 1,1st
Marklyft (sumostil och smalt) söka rätt startposition, testa olika bredd, flytta bältet,,,

Promenad hem från gymmet, 40min!

Var lite öm på knäets utsida idag, värmde därför lite extra noga med många böjar, bensparkar och curls. Tekniken kändes inte riktigt 100 idag, lite tendens att få framåtvikt men det justerade sig till det bättre för varje set som kördes. Var länge sedan jag körde mina teknikövningar så det är nog dags att återuppta dom, ska även försöka stretcha låren lite för ömmandet.
Ryggen blev rejält piskad, känner redan nu hur mycket träningsvärk jag kommer att få. Är hyfsat nöjd med dagens insats här.
Kämpade på med att leta tekniken i marklyften men det stämmer inte riktigt. Sumolyften var jättetunga för ländryggen men mindre jobbiga vid smal stil, borde ju vara tvärt om tycker jag. Jag har en tendens att luta mig fram mycket över stången och dra med ryggen, det är tungt som fasen i början på lyften men skitlätt mot slutet. Ja, jag ger mig inte, kan andra lära sig att marka borde det ju inte vara omöjligt för mig heller.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat