Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-15, 14:04   #10
pony
Athletic chick on a stick.
 
ponys avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 982
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Hur hjälper det? Vaden är ju inte det minsta utsträckt när man går i högklackat, tvärtom. Är man däremot orörlig i fotlederna kan jag tänka mig att det kan bli problematiskt, men då borde det väl snarare vara tibialis anterior som ska stretchas, eller? Jag har själv överrörliga fotleder och jag har aldrig haft problem att gå i högklackat. Förutom att man får ont under trampdynorna förstås, men det är ju mer en vanesak och försvinner efter några ggr.

Däremot sliter det väl ganska mkt på knän och höfter om man går i högklackat mkt? Det var faktiskt en stor anledning till att jag gick från att använda högklackat nästan varje dag till att bara använda det emellanåt. Jag behöver hela leder till löpningen. Att det är sjukt snyggt med höga klackar går dock inte att komma ifrån.
Folk med korta vader tenderar att få kramp i vaden av att ha foten i en sådan vinkel en längre stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Du ahr säkert rätt, men jag är ju en fattig jävel. Med massproducerade skor är det nog mer ett lyckoskott om de är bekväma.
Jag faller nog in i kategorin "fattig jävel", jag också. Men ingenting får mig att vilja sparka mig själv på smalbenet så hårt som att ha köpt saker jag inte kan/vill/kommer använda. Även om det bara kostade några hundralappar.
I det långa loppet lägger man ut ungefär lika mycket, i alla fall.

Det här är formodligen det bekvämaste par högklackade skor jag äger (Pedro Garcia f/w -06). Jag gick i dem hela vintern och om inte någoting annat stjäl min uppmärksamhet blir det samma sak i år.
Skor som är snygga, bekväma, slitstarka OCH högklackade finns det ont om. När man väl hittar ett par är det bara att bita sig fast. Kosta vad det kosta vill.

__________________
Brandman-wannabe
pony är inte uppkopplad   Svara med citat