Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-25, 00:54   #878
tompee
Registered User
 
tompees avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 1 448
Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited Visa inlägg
Riktigt trist med skada så nära på en tävling. Har du någon koll på hur intresset är? Har lekt med tanken på att delta, men är mitt i en flytt så jag är osäker på om jag har tid.
Skit i flytten! Var med och tävla. Haha, eller det kanske inte fungerar så riktigt?. Nä jag vet faktiskt inte rikitgt, blir spännande att se vilka som är med faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
En liten inflikning kommer jag med såhär en mysig fredagsnatt innan ögonlocken stänger sig och får en att falla in i en härlig dröm. Tycker du att det är så mycket jobbigare med ringdips? I ringdips tycker jag det finns utrymme för att justera belastningen mellan bröst och triceps på ett sätt som inte går i bardips vilket gör att man håller ut längre än man hade gjort annars =)
Jag anser att det är väldigt mycket tyngre. Jag har polare som fixar Ca:15-20 dips, men fixar kanske enbart 5st ringdips pga balans osv. I eget tycke så tycker jag också att den är ca: dubbelt så tung jämfört med vanliga dips. Menmen, vissa har säkert lättare för det.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Dubbelt upp tycker jag helt klart att det är. Och jag tror inte det är säkert att en person som fixar två vanliga dips i ställning kan göra en ordentlig i ringar, dvs där framsida axlar nuddar ringarna i nedre läget.

Men sen är det förstås individuellt hur man upplever skillnaderna. Personligen är jag nog rätt dålig på att fördela belastning.
Precis som du säger, att toucha med axeln i ringarna är inte det lättaste, dels kräver det lite rörlighet, Men framförallt bra styrka. tuff övning som sagt!

Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Grymma ringdips och riktigt bra handstand.
Gillar din träning enormt mycket. Känns som något som jag i framtiden kommer ge mig på. Mer gymnastiskt och framförallt crossfit. Riktigt inspirerande tompe!
Tack mannen! Kul att du gillar det jag gör. Jag tycker definitivt du ska testa på denna typ av träning. Jag anser mig själv inte som någon gud på handstående, dock behärksar jag momentet helt OK.

Citat:
Ursprungligen postat av Phantom duck Visa inlägg
Fan va tråkigt att läsa att knäet fortfarande spökar för dig. Vi saknade dig på träningen imorse. Kan dock meddela att slutställningen mellan OL och SL blev 6-1 efter att Angelica dykt upp krya på ditt knä, hoppas att det kommer kännas någorlunda iaf nästa helg.
Jo, riktigt trist! Menmen, det går över. Måste bara tänka smart. Ska ta och tävla nu på lördag, sen blir det fokus på att bli bra! Riktigt kul, jag såg bilden. Inte lätt för angelica när 6st tränar och en står och pumpar biceps :P haha
__________________
Blogg: www.4-klovern.se

Meriter: Tammerpokalen 2:a

Min Jorunal: Vägen till CrossFit SM 2012
tompee är inte uppkopplad   Svara med citat