Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-06, 20:26   #43
submissionist
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 94
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det räcker med att du läser Näringslära för Högskolan så nämns det ju. Så givetvis finns studier på det, det är ju bara du söker i Pubmed och Google Scholar etc. så hittar du antagligen om du nu är intresserad.
Okej, jag hugger... slå upp sidan 120 i NfH, 5:e upplagan och läs om de hemska följderna av ett högt intag av PUFA.. typ ingenting, speciellt inte i en kost rik på PUFA.

Inte heller på PubMed hittar jag något, men du kanske har något uppslag här?


Citat:
Ja just därför propagerar ju LCHF för en kost med mer omega-3 och mindre omega-6. Via mer fisk, ekologiska ägg, kött från fribetande djur etc.
Jo, men du måste erkänna att det är ett evigt tjat om mättade fetter.

Citat:
Jag vet inte om jag missuppfattar men du verkar ha en hetsg attityd mot det här, jag försvarar inte hit eller dit bara försöker diskutera. Kan som sagt vara överreaktion från min sida men det känns som du hugger lite väl mycket.
Jag hugger för att det inte finns någon vetenskap som stöder konceptet. Det finns antydningar och korttidsstudier, men inget mer. Jag hugger för jag tycker att LCHF i sin nuvarande tappning med fokus på animalier är ett hån mot djur, natur och människor i 3:e världen. Jag hugger för att LCHF eldar på en konspirationsteori som flyttar fokus från den livsstilsrelaterade ohälsans verkliga orsaker.

Men det är en kul disk. Du gör en bra insats som djävulens advokat...
submissionist är inte uppkopplad   Svara med citat