Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-23, 23:26   #3
Kravmaga
Registered User
 
Kravmagas avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 885
När började du deffen?

7 veckor sedan.

Start vikt?

Då: 97.8kg

Nu: 87kg (-10.8kg)

Mål?

Först var mitt mål uppsatt till 82kg, men ju närmre jag kommer desto mer anar jag att detta kommer sjunka ytterligare, kanske en bit under 80, magen/kärlekshandtagen ska helt bort i vilket fall.

Övrigt?

Detta är andra gången jag deffar under en längre tid. Första gången var något år sedan nu, då hade jag mindre koll på läget och försökte mest äta nyttigt och mindre. Det funkade dock bra, gick ner från ca 107kg till 90kg. Sedan har jag lagt på mig drygt 7kg under höst/vinter fram tills nyårsskiftet. Denna deff känns dock helt klart annorlunda. Maten fungerar bra, känner mig mätt och belåten, tränar mycket styrketräningen igen (vilket jag inte gjort på flera år och aldrig haft ork till innan om man "bantat") Har minskat bra i fett och känner ökning i muskelmassa och framförallt styrka, dessutom ju mer fettet försvinner desto mer synliga blir musklerna. Den här deffen, till skillnad från otaliga andra, kommer jag helt klart kunna hålla tills mina mål är nådda samt att den har gett mig ett nytt förhållningssätt till mat och träning. Tack Kolozzeum och deffguiden !
__________________

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat