Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-20, 02:19   #35
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Testat både rotpulver och KSM-66, den första lämpar sig bättre innan man ska sova då extraktet inte innehåller det ämnet som främjar sömn i lika stor utsträckning.

Läs följande
https://www.sciencedaily.com/release...0330092750.htm
Fast det du länkar säger ju inte det du påstår.

KSM-66 utvinns inte med alkohol, de använder mjölk. Om mjölk ger samma effekt som vatten vet jag inte men det känns ju mer likt vatten än alkohol i alla fall.

Sensoril är ju rot + blad medan KSM-66 är rot.

Jarrow Formula som nämndes använde KSM-66. Konstigt att de påstår att den är ok för veganer för det finns ju lite mjölk i den.
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Vet ej om det är blad eller rot, men inte säkert det innehåller den komponent som är mest sömnfrämjande.

Mitt intryck efter ha läst mycket av andra anektodiska rapporter från reddit osv är att fler upplever sensoril eller rotpulver ger mer avslappnande och sederande effekt medans KSM-66 är mer uppiggande, det är även min subjektiva upplevelse efter ha provat bägge.
Fast Sensoril är ju en mer koncentrerad produkt som inte bara är gjort på rot utan även blad. Om de använder alkohol vid framställningen av det vet jag inte.

KSM-66 tycker jag verkar tryggare bortsett från just mjölkinnehållet jag helst hade sluppit.

Äger MM Sports Kolozzeum nu? Ingen egen webshop? Ok för att de har reklam? Rent allmänt?
I.a.f. Viking Power Fenrir säljs ju med rabatt emellanåt och den har bara 1.5% withanolider så det är ju ett klenare extrakt än både KSM-66 och Sensoril. Har ju positiva recensioner men man kan ju undra om det hade varit ännu mer positivt med KSM-66. Bockhornsklöver och någon del av EGCG/grönt te i den med.

Senast redigerad av Korvil den 2020-08-20 klockan 02:25.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat