Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-19, 15:16   #34
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Audio-Technica ATH-MSR7BK beställda
Kostar ju 4ggr så mycket som totalt värdelösa billiga AKG, och får toppbetyg överallt.
Är väl mest orolig över att en del säger de inte sitter så skönt ovanpå huvudet, men men, det märker man ju först när de kommit hem och det är försent ändå...
Nu har de kommit och jag har hunnit testat lite.
De låter enormt, enormt enormt mycket bättre än de billiga AKG jag köpte (som i sin tur fått toppbetyg överallt, konstigt nog).

De låter dock inte lika bra som mina gamla Sony tycker jag, det blir inte samma rymd på något sätt.
Det är svårt att beskriva, men mina gamla sönderfallna Sony låter mer öppet/äkta. Mer rymd/atmosfär.
(Alla tre lurarna är stängda btw.)
Däremot är det bättre/snärtigare bas i de nya, och det kan ju bero på att basen är lite trasig i mina gamla Sony, bl.a. därför de behöver bytas ut.

Det jag stör mig mest på är att diskanten är lite vassare, det kan bli lite skärande hi-hats/cymbaler i vissa låtar, och det kan bli skärande s-ljud i andra låtar, som mina gamla Sony på något sätt slätar ut.

De billiga AKG är typ lika, de har hård diskant, men AKG låter ändå som man lyssnar genom en jävla plastburk eller nåt, de är totalt värdelösa.

Bortsett lite vass diskant, som jag ändå inte vet om det är bra eller inte (så det ska låta kanske?), så är jag nöjd.
De är ju enormt mycket bättre än billiga AKG, ENORMT, och de sitter rätt skönt också.
Jag får inse att mina gamla Sony har gjort sitt, och sluta jämföra kanske

Vem vet, diskanten kanske dessutom blir mjukare när de blivit inspelade efter x antal timmar, om det kan spela roll...
Lurar för 2 lax, som får toppbetyg överallt för att de spelar så "äkta", borde ju inte ha helt "felaktig" diskant...
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat