Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-15, 07:09   #1629
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Jorå, livet i övrigt tuffar på. Jag har ju sedan ett år bytt bransch och jobbar inte längre med kyla utan har gått tillbaka till mina rötter och jobbar återigen inom industrin. Jag har haft mycket tankar runt omkring detta om har varit rätt beslut mm mm, förmodligen inte logiskt rätt beslut att kasta in handduken och därmed ett certifikat i soptunnan efter dyr utbildning men hjärtat och känslan säger att valet var rätt. Detta innebär ju också att jag numera jobbar skift vilket kan stöka till kroppen, knoppen och rutiner. Det känns ändå som att jag har lyckats hitta en väg att kunna träna ordentligt även om mina träningspass ofta ser helt annorlunda ut jämfört med mina träningskamraters. Det bästa med skiftjobbet är ju också att jag har längre ledigheter enligt schema vilket möjliggör att jag kan åka till stugan där jag stormtrivs och kan samla kraft med jämna mellanrum. Ha det bäst bighulken och kul att det lossnar lite med framgång i träningen.

Måndag FM = Vecka 2, Pass 4!

Axeluppvärmning x 2 varv
Bänkpress med stopp 50kg 5st, 57kg 5st, 67kg 4x5st, 75kg 4x3st
Sälrodd, mellangrepp (remmar) 50kg 10st, 60kg 10st, 65kg 3x10st
Jensas facepulls, superlätt teknik 5x10st

Måndag EM = mera rygg! (EGO, Storgatan)

Fjärilsim, freemotion maskin 8kg 3x1min
Latsdrag, freemotion maskin 8kg 3x1min
Rodd, freemotion maskin 8kg 3x1min
Sidolyft, freemotion maskin 2kg 3x1min
Ryggflyes, freemotion maskin 4kg 1min, 2kg 2x1min

Det är frivecka på detta gym så varför inte passa på att göra ett besök. Jag föll pladask för deras freemotion maskiner: sköna fria rörelser, kunde utföras stående så kroppen måste stabilisera bålen, roligt med omväxling. Det blev en riktigt genomkörare med måååånga reps och kort vila. Ryggen var helt slaktad efteråt👍
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat