Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-19, 21:21   #46
Guybrush
Registered User
 
Guybrushs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 342
Kul initiativ med en separat löpartråd! Hoppas på att hitta mycket tips och inspiration här i framtiden! Jag är ganska grön fortfarande inom löpning, men det känns som om jag har hittat en motionsform som jag trivs med! Jag blir bättre och bättre och har precis klarat mitt första delmål i helgen, milen under 50 min . Är såklart mäkta nöjd! Någon mer som var med och sprang/simmade "Malmö 10KM" i helgen? Fifan vad det regnade, kändes väldigt hardcore, haha!

Tänkte passa på att fråga här hur jag ska gå vidare för att ytterliga sänka min tid på milen. Jag har två lopp kvar (minst) under sommaren/hösten och vill såklart ner ytterligare! Är det intervallträning/hastighetslekar som är medicinen? Jag tycker ju bäst om att bara ligga och nöta på kilometer efter kilometer, men det ger väl ingen ökad hastighet direkt?

Jag har också bara ett enda par skor som jag alltid springer i. Nu springer jag inte varje dag så de hinner ju torka mellan passen. Jag är otroligt nöjd med skorna, ett par "Asics GEL 1120". Första gången jag använde dem sprang jag milen utan att få det minsta skav!

Guybrush är inte uppkopplad   Svara med citat