Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-01, 14:46   #13
biffsson
Banned
 
biffssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 795
För fan.

Du kan inte lägga in RP och static hold till vem som helst. Det beror på individuella förmågan att återhämta sig.

Jag skrev att det är 3 faser. Och jag ska börja direkt på fas 3. Sen får jag se om jag klarar det eller inte. Du verkar tro att jag är en "personal trainer" som ska tvinga en massa folk att köra exakt efter DoggCrap´s träningmetod

Sen kan man inte bestämma att en blast period ska vara 4-6 veckor och sen kommer en cruise in. Man tar det när kroppen behöver, om nu så fallet skulle vara att man orkade blasta i 12 veckor gör man det.

Nähepp... Men jag har aldrig hittills orkat köra en hård träningsperiod längre än 8 veckor i rad. Brukar oftast ta en vilovecka efter 4-6 veckor. Men om någon orkar köra i 12 veckor så får dom göra det, men då anser jag att det finns en stor risk att man övertränar sig.

Sen "ska" inte negativa fasen vara 6 sek. Det enda Dante ville ha sagt med det är att den negativa fasen ska vara kontrollerad och att det var hans största misstag att säga det då alla överanalysererare som du biffson tar allting så jävla ordagrant.

Jag har inte skrivit att den negativa fasen ska vara i 6 sekunder. Den ska vara i 4-5 sekunder (och den tiden tar det om man sänker den kontrollerat)
Men som jag skrev så avslutar han varje restpause-del med en lite långsammare negativ rep (ca 6 sekunder). Jag läste också att han skrev att hans största misstag var att säga att varje negativ fas ska vara i 6-8 sekunder. Han tyckte att folk räknade sekunder alldeles för fort.

Det finns en anledning till varför Dante tagit bort upplägget från de största amerikanska forumen och det är för t.ex sådana här trådar där folk som inte ens förstår upplägget håller på och muppar sig.

Du har inte funderat på att ansöka till en charmkurs
biffsson är inte uppkopplad   Svara med citat