Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-20, 17:24   #1404
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Morgonvikt 78,4. Rekordlågt för denna deff!

Ronnebygymmet. Körde bänkpress/chins om vartannat.

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
95 kg 10 reps - rep-PB!
92,5 kg 10 reps
90 kg 7 reps
85 kg 10 reps
82,5 kg 10 reps

Pronerade chins
8
8
8
6
6

Sen råkade jag ut för en konstig skada. Jag kände ingen nämnvärd smärta under seten. Men ungefär halvvägs började det göra ont på utsidan av vänster överarm. Det var samma smärta som jag känt under maghjulet i förrgår. Först trodde jag det var biceps långa huvud, men när jag klämde lite märkte jag att det var brachialis.

Det gjorde inte ont under seten, men så fort setet var klart så kom smärtan tillbaka, och efter sista setet bänk så gjorde det svinont! Jag gjorde ändå klart det sista setet chins efteråt, pga autism.

Jag vågade tammetusan inte träna mer efter det. Bänkpress och chins tar ändå rätt bra på typ hela överkroppen, det fick räcka som dagens överkroppspass.

Brachialisen gjorde så ont så jag gick runt och grimaserade på hemvägen. Tills jag kom på att jag nog såg funktionsvarierad ut när jag gick runt och skrynklade ihop ansiktet, då jag med en lätt viljeansträngning lyckades se normalstörd ut.

När jag satt och åt sen märkte jag att om jag håller armen helt stilla så avtar smärtan långsamt. Det verkar dock som att den kommer tillbaka om jag typ lyfter min laptop.

Tanken slog mig att gå till sjukvården med det, men alla sjukvårdare är klåpare och alla skador går över av sig själv. Hoppas bara det inte kommer störa nattens sömn. Tur det är många dagar till nästa överkroppspass, det kanske hinner läka helt innan. Tror isåfall jag ska köra lite lättare bänkpress samt latsdrag istället för chins, med så lätt vikt att jag kan göra minst 10 reps.

Benpasset på fredag körs som vanligt, men jag byter ut maghjulet mot något.

Misstänker starkt att denna skada är relaterad till min dåliga armbåge, det är samma arm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat