Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-19, 09:29   #19596
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Nån som vet varför statistiken på Strava skiljer från det klockan säger? Sprang 5k och stannade klockan på 21:54 efter 5.00 km, Garmin Connect säger 21:54 men Strava säger 22:13 vilket är 7 sekunder långsammare per km, vilket ändå är en ganska stor skillnad på ett 5k-lopp. Strava säger också 5.0 km.

Googlade lite och många verkar störa sig på detta och inte ha någon bra förklaring. Vissa återkommer till en auto-pausefunktion i klockan som pausar tiden när man står still. Den kan dock omöjligen trott att jag stått still under dagens runda.
Har inget bra svar mer än att jag också kan störa mig på mätningarna ibland. Nu är det väl inte 7 sek långsammare/km utan snarare närmare 4 sek. Diffar 19 sek mellan dina tider. Du skriver att Strava säger 5,0 km men annars hade förklaringen kunnat vara att appen finjusterar sträckan man har sprungit. Jag har flera gånger sprungit 10,0 km(stannat klockan exakt när jag når milen) och då har Strava sagt 9,9 km. Där skulle de 19 sekunderna kunnat ta vägen.

Man får väl helt enkelt försöka sätta sina pb:n på lopp Jag har ju tagit upp Varvetmilen med dig förut, att Garmin och Strava sa att det var 10,22 km. Med det här som du nämner i bakhuvudet så har jag valt att tro på loppet istället för klockan. Rekommenderar dig att göra detsamma när du precis som jag går i mål och blir sugen på att dra av de där 220 meterna som du har sprungit extra från din miltid.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat