Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-06, 06:22   #6001
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew_1982 Visa inlägg
Tack, men var skulle vara bra att placera Hill sprints? Jag gissar att det bara går att lägga in ett sådant pass för återhämtningen. Och att andra konditonspasset får vara någon form av uthållighetsträning. Har du något förslag till en novis?

Jag har en fundering varför inte Pull Ups finns med. Är inte det en övning man bör träna?
Ang. Hill Sprints -
Om man antar att du kör SL5x5 Mån,Ons,Fre så hade jag gjort dem på Torsdagen, så jag ändå hade ganska nära till vilodag, alternativt t.o.m. kört SL5x5 på Mån, Ons, Lördag, och sen konditionsträning Tis och Tors.
Jag hade kanske även tittat på att inte köra Böj alla passen, utan minskat till två av dem. Nu utgår jag ju bara ifrån hur mycket stryk hill sprints ger min kropp, om du kan återhämta dig från det utan kladd så kör dem helt enkelt på Tors

Ang. Pull Ups -
De är ju en del av upplägg 2
Sen finns det många övningar man "bör" träna, men som inte finns med i SL5x5. Som jag skrev i första inlägget är programmet riktat till att ge dig en bra basstyrka med fokus i ett fåtal basövningar. Listan på övningar hade kunnat göras trippellång och ändå bara innehålla bra basövningar (bland dem Pull Ups) men någonstans försvinner då enkelheten som programmet är ute efter
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat