Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-09, 09:02   #1526
Kalliban
Registered User
 
Kallibans avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 741
Citat:
Ursprungligen postat av pizzapie Visa inlägg
Hur länge ska man vila mellan alla övningar. läser jag på deras hemsida står det att allt detta kommer ta 1 timme. Men kan inte få ihop det i mitt huvud?!
Exempel på det ena passet:
Knäböj: 4-5 uppvärmningsset + 5 arbetsset = 8-9 vilor.
Bänkpress: 4-5 uppvärmningsset + 5 arbetsset = 8-9 vilor.
Skivstångsrodd: 4-5 uppvärmningsset + 5 arbetsset = 8-9 vilor.

+ vila mellan övningarna, två stycken.

Totalt har du alltså 27-30 set som ska göras och 26-29 vilor. Dessutom tillkommer stretching. Säg att ett set tar en minut att genomföra, då tar själva seten 27-30 min. I början kan du (enligt Mehdi) skippa vilan mellan uppvärmningsseten utan bara lasta på nästa vikt. Det innebär att du får totalt kanske 15 vilor som i början kanske behöver vara 1 minut var. 30 + 15 = Totalt uppe i 45 min. + kanske 15 min för att lasta vikter, gå mellan olika övningar, uppvärmning och stretching. Totalt ca 1 timme.

När det blir tungt senare så får du dock räkna med att det kommer att ta längre tid. Då kan du behöva upp till 5 minuters vila mellan seten och kanske någon minut mellan uppvärmningsseten. Då får du räkna med 30 (arbetsset) + 15 (vila mellan uppvärmningar) + 12*5 (vila i arbetsseten) + 15 (uppvärmning och stretching osv) = Totalt ca två timmar.

Så det beror på hur länge du har kört och hur tungt det har hunnit bli. Räkna inte med att hinna hela passet på en timme när du är uppe och kör med riktigt tunga vikter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Wendler
I've found a direct correlation between being awesome and the uninhibited consumption of grilled cheese.

Senast redigerad av Kalliban den 2012-02-09 klockan 09:03.
Kalliban är inte uppkopplad   Svara med citat