Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-14, 16:15   #169
Erik_Hellström
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Jag har följt din gamla 5x5-tråd och du körde inte StrongLifts 5x5 som denna tråden handlar om (en variant som riktar sig till nybörjare som snabbt vill öka sin styrka).

Du använde dig av en periodiserad 5x5 som skiljer sig avsevärt från detta.

Om du tror att du har mycket att hämta i detta upplägget så är det väl bara att kötta på och se hur det går.

Det här med att man kan bli "för stark" kommer bl.a. från programmets egen beskrivning att när man böjer 1,5 * kv så kan det bli för tungt att fortsätta lasta på 2,5 kg tre ggr / veckan. Men klarar man av det så ska man ju naturligtvis fortsätta.

För mig tog det stopp just vid 1,5 * kv och då gick jag över till MadCow 5x5 Intermediate.
Då får jag be så mycket om ursäkt, i min enfald så trodde jag tråden behandlade 5x5 rakt igenom, originalprogram såväl som periodiseringsalternativ (med tanke på "samlingstråd") och för att vara ärlig visste jag inte att begreppet "Stronglifts" syftade till ett nybörjarupplägg enbart.
__________________
Det vi gör i livet ger eko ända in i oändligheten, för våra liv kan omöjligt stanna vid den punkt då våra kära hjärtan slutar pumpa.
Erik_Hellström är inte uppkopplad   Svara med citat