Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-18, 08:01   #35294
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Givetvis. Då är det domarens fel, och inte du som är osportslig. Märker man att personen tappar medvetandet och domaren står och tänker på annat så är det bara att ropa ut, vilket många brukar göra.

Inget snack för dig som satt hemma i TV-soffan med inget att förlora nej, men jag tror inte alltid det är så lätt för en fighter med adrenalin som rinner ur öronen att avgöra vem som kommer återhämta sig och inte. Det händer att folk tar stenhårda slag, stupar mot mattan men sedan börjar röra på sig igen. Just i detta fallet så såg det ju ut som att Henderson såg att Bisping inte skulle återhämtat sig, men att kalla det "osportsligt" i en sport som MMA är ganska komiskt.



Helt ok.

Vi får inte glömma att detta är en brutal sport. Reglerna är att domaren bryter matchen. Mao är det inte atleterna ansvaret ligger på.

Tycker du Weidman var "osportslig" som slog Munoz 10 gånger efter att han slutade röra sig?
Klart att det är ok enligt reglerna, det säger jag inte emot. Men bara för att det är ok enligt reglerna måste man inte utnyttja det. Rätt tydligt här att CroCop ser att denna matchen är över, och sen drar han ett slag till bara för att. Han kunde ju sparkat honom i huvudet också, så hade det verkligen varit säkert Inte speciellt sportsligt enligt mig. Sen är det möjligt att motståndaren är ett jäkla svin och förtjänade det.

Har inte Weidman vs Munoz så färskt i minnet så måste titta om den.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat