Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-05, 16:32   #3873
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av MrMuggelSnuggel Visa inlägg
Är det bara jag som blir förvånad över hur många som faktiskt dricker proteinpulver? Jag ser absolut NOLL användningsområde för det. Är det för man har svårt att få i sig tillräckligt med protein? (Om ja, hur äter folk?? Jag får aktivt jobba för att inte få i mig för mycket) Eller är det för man nojjar sig över att inte kunna äta på ett par timmar och tror man behöver det? Inte hela världen att vänta några timmar efter träning och käka vanlig mat.
Det är nog bara du. Det är enkelt och smidigt.

Men det är likadant med proteinpulver som med de flesta tillskott. Behovet har skapats av tillskottsföretagen. Det är en extremt stor industri, framförallt i USA.

Huruvida det är "nödvändigt" eller inte beror nog på vilken grupp av människor man tittar på. Vanliga Svenssons får inte i sig tillräckligt med protein för att maximera sina träningsresultat. De sitter inte och trycker kvarg och 500g kyckling om dagen. Hos denna grupp av människor kan det hjälpa att öka proteinmängden.

Är man en gymråtta som lever på kvarg, kyckling och ägg är det en annan sak. Där handlar det mer om smidigheten.

Jag har också haft en period då jag försökt "baka nyttigt" med diverse proteinpulver. Slutsatsen jag kom fram till var att det inte var värt det Äter hellre riktiga bakverk och kompenserar genom att röra mig mer eller äta mindre av något annat istället.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat