Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-17, 16:06   #29
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Fredag = Genomblödning och stretching!

Lördag = Vecka 2!

Goodmornings 30kg 3x10st s.set med/
Abd. crunch 20kg 3x25st
Knäböj 50kg 4st, 57kg 4st, 3 x (65kg 3st + 57kg 6st)
Smalbänk med stopp 35kg 5st, 40kg 5st, 42kg 4st, 45kg 4,4st
Marklyft, stående på kloss 55kg 5st, 62kg 4st, 67kg 3st, 70kg 3,3st
Militärpress, bakom huvudet 30kg 5st, 35kg 4st, 37kg 4st, 40kg 3,3st
Stångrodd (Smith) +20kg 3x10st
Bröstpress (Friviktsmaskin) 30kg 12st, 40kg 12,12st
Latsdrag med V-handtag 40kg 8st, 45kg 8st, 50kg 8st

Ett godkänt pass är avklarat ännu en gång. Blev rätt flåsig på knäböjarna men det är förmodligen det som är meningen, tekniken var inte 100 idag med lite inåtsvaj på knäna men det blev bättre då jag vinklade in fötterna en aning.
Bänk och mark var det även rätt så behagliga vikter på. Enligt programmet sedan skulle jag köra militärpressar på 20-22kg men där lade jag på lite mer, nästan det dubbla hehe. Jag kör inte pressarna djupare än ungefär till öronhöjd med stången (lite under 90gr i armbågarna) för att spara på axlarna.
Roddarna var lämpligt tunga, snygga och strikta och långt ifrån fail. Bröstpressmaskinen kördes istället för dips som stod på programmet, där tjurade jag ihop antalet reps nästan med tårar i ögonen, hua vad tungt men ändå härligt på något underligt kinky sätt.

Jag ska sätta mig ned med programmet och testa att ändra lite siffror och värden, ibland känns det som att man är på semester då man kör sitt program medan dom andra får ta i som fan, hade jag kört efter nybörjarprogrammet istället för det jag kör nu så verkar vikterna även där ligga något högre tex på bänk. Tror att jag inte är riktigt utpräglat stark i just SL-övningarna då jag är lite rookie på just dem, men "gym-stark" kanske man kan säga att jag är (vad knasigt det där lät...).

Det onda som satt i bröstryggen har faktiskt lättat en hel del, tror stenhårt att det var den där låsningen som äntligen släppte som var roten till det onda. Nu går det definitivt åt rätt håll i alla fall och jag hoppas att resterande spänningar och värk lättar i någon sorts dominoeffekt med tiden. Det känns också som att man börjar få mer balans i livet överlag, det var en omställning att flytta och börja gå skola men det börjar bli vardag det nu också. Kommer att ägna en del tid denna helg och kommande vecka åt plugg inför 2 tentor, sedan blir det en prakikperiod ute i verkligheten, det blir skönt att slippa läxor ett tag framöver.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat