Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-11, 17:38   #489
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Jag tycker inte att det ena utesluter det andra men om vi ska fortsätta ha de högsta serierna i BP och SL som målsättning så finns inget annan val än att köra med material. Dessutom har vi i SAK några starka herrar som tävlar på internationell nivå och där är inte heller materialfritt ett alternativ.


Jag respekterar ovanstående, säger inte att någonting är att föredra före det andra, men vill visa på ett alternativt synsätt.

Jag vill lyfta fram ett synsätt där individer inte förutsätts ständigt tävla med varandra, utan sätta dessa i ett vidare sammanhang. I detta vidare sammanhang gör individen valet att inte använda material för att denna är övertygad om att detta gynnar sporten som helhet och ger rättvisa villkor för dess utövare.

I detta läge förfaller de egna prestationerna sett till såväl belastning, medaljer på SM, lagpoäng av mindre vikt än det som gynnar sporten som helhet.

För egen del bortser jag från möjligheten att inte någonsin mera kunna var delaktig i medaljsammanhang på bänkpress-SM och därtill kanske ej klara godkända kvalgränser. Även om min resultatnivå motsvarade internationell tävlande hade resultatet varit det samma.

Allt detta som resultat av en övertygelse.

Jag ska göra mitt främsta för att vara neutral, men visa på att det finns alternativa vägar för synsätt och utövning i kombination med att jag inte kommer rekommendera någon att använda utrustning. Har lyftare på egen hand valt utrustning kommer jag ge stöd om jag förmår på exakt samma sätt som till en lyftare som valt klassisk gren.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat