Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-03, 20:58   #432
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Hehe, här är det snabba ryck, jag/vi har visst slutat med RSR och hoppat på det norska 12 veckors programmet istället. Kör lite efter eget huvud på bänk/press-övningarna tills jag har gjort bort Bänk-SM.

Fredag = Vecka 1, Pass 3!

Goodmornings 40kg 3x10st s.set med/
Abd. Crunch 25kg 3x25st
Knäböj (Bälte) 50kg 6st, 60kg 6st, 62kg 5st, 72kg 4st, 3x(75kg 3st + 70kg 6st)
Bänkpress TNG 40kg 5st, 50kg 5st, 60kg 3st
Bänkpress med tröja (kloss & luftvändningar) 80kg 2st, 90kg 3x2st
Marklyft stående på kloss 70kg 5st, 75kg 5st, 80kg 4,4st, 87kg 4,4st
Militärpress bakom nacken 25kg 6st, 27kg 5,5st, 30kg 4,4st
Stångrodd i Smith (Remmar) 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st
Dips 3x6st

Jag har justerat vikterna både uppåt och neråt jämfört med förra gången jag körde det här programmet, tiden får utvisa om det var ett klokt drag.

Jag höll tekniken och djupet rätt så bra på knäböjarna, jag tror att jag har varit lite krum och låst i bröstryggen senaste tiden och därför tappat stilen en aning men nu verkar jag vara på rätt köl igen med böjstilen. Det var flåsigt och ovant med 9-reppare.

Bänktröjan däremot kommer jag inte alls överens med, det går varken att brygga upp eller att komma ner med stången nära bröstet, bara att balansera 90kg är en utmaning då stången vinglar och far överallt. Jag tvivlar starkt på att jag hinner få ordning på lyften innan SM så kanske det blir att köra med F6:an nu dom sista passen.

Fick lite kritik då det gäller mina marklyft (och sånt är positivt fast det inte alltid är roligt att höra). Rumpan vill gärna lyfta lite före ryggen, det konstiga är att jag känner mig starkare då det blir mer likt ett rakt marklyft än då jag sätter ned rumpan lägre, benen kändes helt kraftlösa. Hoppas att det bara var något tillfälligt, det har ju överlag känts rätt bra i marken senaste tiden.

I militären ska jag köra lite lättare än förra gången det begav sig med det norska programmet (men ändå tyngre än programförslaget) blev sliten i axlarna av att gå så nära max i alla pressövningar. Stångrodden var strikt och utan hjälpgung. Dipsen däremot var inte någon fröjd, det var iofs länge sedan jag tränade dips men min nya tyngre kroppshydda gjorde det i princip omöjligt att klara ens en dip med vettigt djup, inte kul.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat