Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-09, 21:21   #804
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Lika bra då att stänga detta forum för ALLA ÄR SÅÅÅ OLIKA att deras kroppar kommer att svara sååå olika på träning att vi inte vet om vissa kanske måste äta bajs innan de ska börja lyfta skrot medan andra bara har stereoider som sista utvägen. Det blir bara löjligt.

En annan underliggande premis som du försöker köra på som är klassiskt för icke-autistiska personer är att "bara en sak/X behövs för att uppnå en annan sak/Y" som om någon antog att livet är bara en fråga om vilket X som orsakar resultat Y.

Det är dags för dig att tänka utanför lådan, utanför det enkla tänkandet och inse "sys... bla bla
lol... du hinner ju knappt skriva klart ett stycke innan du emotsäger dig själv.
Ena stunden är vi lika, nästa stund ska vi inte utgå från att x uppnår y.

Det är ju just att x inte alltid uppnår y jag menar med att sextips är värdelösa.
De är värdelösa också utifrån alternativen du presenterar för bobcole på slutet.
1. Det enligt dig bra alternativet, ja men det innebär inte att man anpassar sig till en mall, eller följer någon text man hittat på nätet.
2. Det enligt dig dåliga alternativet. Men lagom är inte alltid negativt, att kunna smälta in i olika sammanhang är inte så dumt... det är ofta bättre än att sticka ut, åtminstone om man sticker ut som avvikande på fel sätt. Hursomhelst om du tycker det är negativt, så är det även negativt att lyda råd.

Låt mig presentera alternativ 3: Var dig själv. Ta själv reda på vad som funkar för dig och för andra.

Och sen kan du tro att du tänker på ett speciellt eller mer komplext sätt än andra... hur tycker du att det funkar för dig?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat