Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-16, 14:53   #239
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Inte aktuellt för mig, men jag tycker att det låter lite läskigt (det är ju en marknad där det finns utrymme för fulspel/fusk och det borde väl kunna vara farliga saker man stoppar i sig).


Men det verkar kunna kosta ned mot 6-10 kr/tablett för "riktiga" varianter på apotek https://www.medicinpriser.se/#/substans/Sildenafil#3373

Kanske en marknad för de så kallade nätläkarna? Vet att läkemedelsverket har "varnat" för att det går att köpa lagliga receptbelagda läkemedel via EU-apotek.


E: alltså om man kommer ned i så lågt pris som kring 10-20 kr per dag kanske det inte är supervärt att köpa varianten från alibaba/wish/random hemsida, med tanke på att det borde finnas en risk. Men jag vet inte!
Menade inte dig personligen.

Sen får man köpa produkter som kommer från från en etablerad tillverkare av generisk sildenafil. Bara för att flera indiska inte är FDA approved eller hur det var så innebär ju inte det per automatik att dom skiljer sig det minsta från de som är det.

Billiga indiska läkemedel, inte bara sildenafil, hittar du i "riktiga" apotek över hela Sydostasien. Det som är fake eller av sämra kvalite är i regel lite mer extrema läkemedel som benzo, anabola steroider, HGH, stimulanter för behandling av ADHD, och sånt kul. Med reservation för att jag inte har 100% koll.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat