Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-21, 11:16   #83
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Skulle jag haft min klocka till enbart löpning skulle jag nog också satsat på Garmin med GPS, men Polaren är överlägsen för cykling. Gillar Polars användbarhet och mjukvara med och för att inte tala om deras service som är en ända
Jag valde nog främst Garmin för att man även kan använda distansmätningen vid längdskidåkning osv plus att man slipper kalibrera och slipper ha en klump på foten. Sen kan man ju använda den till cykling också och utrusta den med kadensmätare och grejer, men jag cyklar inte (än) så jag vet inte hur bra den funktionen är. De flesta cyklister har ju ändå bra cykeldatorer.

Negativt är batterilängden, det håller bara ca 10 h tror jag, så kör man långa långlopp är det ju inte så bra om batteriet havererar mitt i. Vill man ha ännu mer noggrannhet så att den läser av satelliterna varje sekund är batteritiden bara 3,5 h, fast det känns som att den mäter väldigt noggrannt ändå med vanlig avläsning. Kollar man på kartorna man får så stämmer det ju med var man sprungit.
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat