Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-04, 20:07   #7
Zachpersson
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 129
Håller också med ovanstående, ingen av oss säger det för att vara elaka utan vill bara hjälpa till. Du skriver ''är rädd över att samma sak ska hända igen'' , vilket enligt mig bör vara nog med motivation för att kolla upp det. Om du inte vill gå till en läkare, testa gå till en kunnig naprapat/kiropraktor/fysioterapeut som har koll på kroppen och bra med erfarenhet, ring in innan och beskriv händelsen eller lämna det som ett meddelande.

För vi kan sitta här och spekulera vad det är när det kan vara flera olika orsaker till varför detta hände. Diskbråck var något jag tänkte också eftersom instabilitet och förlorad kontroll i benen är vanligt vid diskbråck. Diskbråck går dock ofta över av sig självt och många som får diskbråck har inte ont av det, beroende på vilken disk det är som brustit.

För att vara på den säkra sidan oavsett om du inte har några problem just nu skulle jag uppsöka någon som jobbar med kroppar dagligen (Naprapat/fysioterapeut etc). Då benen består ju av 50% av kroppen ish och är underbart att kunna träna underkoppen. Inte främst för att de har bra ''övergång'' till vardagen, hälsa, överallt styrka men också för att de är väldigt energi krävande! Fan mark och benböj är ju 2 av de bästa och roligaste övningarna (enligt mig) speciellt om du gillar att göra stronglifts 5x5.

Så istället för att vänta tills din rädsla släpper gå och kolla upp det så kanske du får ett tydligt svar på att det inte är några problem och du kan börja kötta på! Eller så får du hjälp att lösa skiten så att du kan börja med stronglift träningen tidigare än senare!

Jag tror verkligen att det kommer vara lugnt ska du se! Men gå dit för att vara på den säkra sidan, kommer kännas mycket bättre efteråt mannen!
__________________
Instagram: https://www.instagram.com/zachpersson/?hl=en

PM för hjälp med kost upplägg och/eller träning
Zachpersson är inte uppkopplad   Svara med citat