Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-10, 16:43   #6
Nate
Registered User
 
Nates avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: sundsvall
Inlägg: 2 177
Citat:
Originally posted by Lellan
Rostbiff med pepparkeso

Hamburgerkött är smakrikt och gott men det är inte alla som äter det (fast det borde man, hörde något om oetiska hästtransporter om vi inte äter upp våra egna svenska pållar),gott med tomat osv.

Kladdet, det som binder samman har jag ingen bra kläm på men ni har ngn säkert standard (?) (använder själv bara kesella eller keso). Kanske ni vill tänka på dem som är laktosintoleranta och servera något och istället för kladd använda tacosås, pesto, mixade soltorkade tomater osv.

Naturligtvis en massa grönt! Gärna lite nya kombinationer, men grönsallad+gurka+tomat är väl standard.

(Själv skulle jag bli KANONglad om man hittade något ställe som använde bröd med hela korn (typ åkes mustiga) istället för alla energirika ciabator utan så mycket näring i.. )
Pepparkeso?

Hamburgerkött tror jag är ganska svårsålt faktiskt... fast ganska gott för att vara kött faktiskt! Men det måste ju som sagt sälja.

Det vi mest har att tillgå verkar vara majonnaise faktiskt (urk). Fast ska försöka införa mera kesomackor! Har bara sånna små 500g burkar nu, dunkar ska det vara enligt Naten! Har även för mig att vi har creme fraiche...

Är standard med isberg, bladsallad, tomat o gurka på alla mackor (utom äggmackorna där tomat inte passar). Sen har vi även paprika på de flesta mackorna.

Ja jag vet. Finns nästan inga ställen som säljer bra bröd. Det enda jag vet är vurma i sthlm. Världens godaste mackor har de där!
Nate är inte uppkopplad   Svara med citat