Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-07, 19:39   #3
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Får matporra lite då..

Kyckling med hot äppelchutney (dvs typ äppelkompott med extra stark curry, kanske lite chili osv) (+ keso eller nåt)

Rostbiff med pepparkeso

Hamburgerkött är smakrikt och gott men det är inte alla som äter det (fast det borde man, hörde något om oetiska hästtransporter om vi inte äter upp våra egna svenska pållar),gott med tomat osv.

Kalkon är gott och kan användas istället för kyckling

Proteinrik vegetarisk röra kan man göra om man mixar kikärter eller linser (som är kokta i buljong eller om man kryddar lite eller mixar med lite soltorkade tomater osv för smak), sedan blandar man mixet med keso.

Rökt lax är ju också gott..

Kladdet, det som binder samman har jag ingen bra kläm på men ni har ngn säkert standard (?) (använder själv bara kesella eller keso). Kanske ni vill tänka på dem som är laktosintoleranta och servera något och istället för kladd använda tacosås, pesto, mixade soltorkade tomater osv.

Naturligtvis en massa grönt! Gärna lite nya kombinationer, men grönsallad+gurka+tomat är väl standard.

(Själv skulle jag bli KANONglad om man hittade något ställe som använde bröd med hela korn (typ åkes mustiga) istället för alla energirika ciabator utan så mycket näring i.. )

*kurr kurr*
Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat