Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-14, 10:43   #43
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Beror väl på vad man har för syn på liv, eller livet. Jag tänker så att djur lever för att överleva och att arten skall kunna fortsätta existera. Detta finns inte längre hos oss människor då en person utan armar, ben, syn etc kan överleva 'utan problem' i dagens samhälle. Vad är då poängen med att leva? Man kan såklart fabricera att eget syfte, men egentligen spelar det faktiskt ingen större roll vad du gör. Du lever och sen dör du.
Jag tror att det som åsyftas är just den kemiska obalansen som kastar käppar i cykelhjulet när hjärnan vill använda sitt belöningssystem. Trots att man lyckats åstadkomma saker finns ingen uppskattning för tillvaron eller situationen, utan känslan av att något saknas eller inte står rätt till.

Jag har samma känsla i dagsläget, även om den tacksamt nog inte är övermäktig. Dock ska sägas att tillvaron kunde varit mycket bättre, men den är inte dålig.

På samma gång har jag tur nog med gott om dagar där saker flyter och känns bra. Där mat smakar gott, människor är vackra, och världen är härlig.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat