Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-15, 03:12   #11374
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Vafan sysslar du med människa???
Vågen är inställd på lbs. Det var min flickvän som gjorde det när hon kom hem från USA - Det har faktistkt varit en användbar psykologisk avlastning att inte "veta" vad siffrorna på vågen betyder så att man inte kan jämföra det med och hänga upp sig på gamla resultat utan istället använder den för att korrigera och justera kaloriintaget för att hålla mig mellan ett visst spann. Men 180-190 lbs betyder på svenska 84-86,5 kg. Vilket är ett rimligt spann för mig att hålla mig inom. Tillräckligt snävt men tillåter flexibilitet.

De flesta har svårast för att vara viktstabila och dessutom hålla kroppsammansättningen konsekvent över tid. Så här viktstabil har jag nog aldrig varit med samma eller bättre form på så lång tid. Så man kan säga att målet med 2020 verkligen har uppnåtts. Det här är de senaste 20 veckornas snittvikt:



Första mätningarna är vecka 1-2 direkt efter avslutad diet då jag var snorhård på dryga 6% bf och sen kom det en rebound upp till +87kg i ett par veckor efter. Sen minicuttade jag mer eller mindre och stabiliserade mig mellan 84,5-86 kg. Energiintaget anpassas flexibelt och intuitivt mellan 3-4500 kcal beroende på aktivitetsnivå och form. En insikt från förra årets off-season är att jag är så jävla trött på att mini-cutta och att vara en lång diet från bra form att jag helt enkelt slutar med det och bara håller mig i bra form alltid. Det blir enklare OCH bättre så. Nu ligger jag la och svävar runt 8% vilket genom år av experimenterande och slipande är både en fysiologiskt och psykologiskt långsiktigt hållbar form för mina individuella förutsättningar.
Alla mätpunkter sen december:
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat