Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-03, 02:16   #33
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Ja det absolut bästa cenariot är det som Börje målar upp! Men vi får se. Som sagt 300kg och jag är nöjd! Kom ihåg att mitt gamla rekord i 125an är 280 på tävling.
Men kamma dig nu för fan. Du lurar ingen genom att påstå att du kommer att vara nöjd om du bänkar 300 i 125:an. Att hänvisa till ditt gamla pers på 280 i den viktklassen saknar relevans då detta gjordes 2006 och nu är det 2010 och du har ju blivit en kvantiljon gånger starkare sedan dess.

Man kan inte heller göra några direkta jämförelser till de andra pelefanterna som bantade ner sig då förutsättningarna är olika. Både Kenta och Svensson gick ner väldigt fort och dessutom vägde de båda avsevärt mycket mer än vad du gör nu. Ove har som du själv skriver hållt styrkan rätt bra, han har ju trots allt gjort 300 i 125:an och tiden innan han började banta så gjorde han inte så jättemycket mer.

När exakt är det tänkt att du ska väga 125? Beroende på när detta sker så kan resultatet diffa en aning, men under förutsättning att du inte gör en Hirvis och bastar ihjäl dig så finns det inga som helst tvivel från min sida att du fixar runt 320. Dock får du nog räkna med att det inte sker förrän till hösten.

Såg att FM i bänk är den 20 mars. Hur tänkte du göra då? För du hade väl inte tänkt väga 125 redan då?
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat