Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-24, 17:17   #166
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Har förstått att vissa blivit lösa i magen av höga doser l-arginin. Jag ökade på långsamt (1 g per dag) och är uppe på 15 g nu. Den enda tydliga effekten hittills är att det verkar samla upp vatten från min tarm, dvs motsatt effekt mot vad vissa rapporterat. Har lite IBS-liknande besvär men när jag låg runt 10 gram kändes magen mycket bättre. Nu på 15 är jag snarast lite hård i magen. Den där ohyggliga pumpen det pratas om har jag inte märkt av hittills. Körde thai idag med mycket armhävningar och hade ovanligt dåligt tryck efteråt t.o.m. Imorgon första styrkepasset på 15 gram. Märker jag inte någon tydlig effekt då kommer jag nog bara prova ut vilken dos som är optimal för min tarmhälsa och använda preparatet av den anledningen, dagligen. Billig och enkel produkt för att magen ska uppföra sig.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2018-11-24 klockan 17:19.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat