Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-02, 09:40   #2295
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av lifteatrepeat Visa inlägg
Tjenixen,

Håller på att försöka lägga på mig vikt med ett överskott på 300-400kcal om dagen. Grejen är den att jag har noll aptit, vilket har resulterat i:

Jag använder mycket mättat fett för att få in kalorierna (grädde, creme fraiche, bacon etc)
Framförallt kolhydrater är ju svårt att få i sig med svikande aptit vilket innebär att jag vänt mig till vitt bröd, typ frallor, och Arlas chokladmjölk för enkla kalorier/kollisar.

Även med dessa knep händer det ibland tvingas klämma en hemmagjord gainer på 1500-2000kcal om kvällarna för att nå mitt kalorimål.

Tänkte höra om blandingen av mycket mättat fett, kolhydratskällor som chokladmjölk och vitt bröd etc kommer ha någon negativ effekt på min kroppskomposition i det långa loppet, givet att mina mikronutrienter åker in och att överskottet är detsamma? Eller bör jag bara sluta optinojja?
Kroppskompositionen får någon annan svara på (tror inte det är någon big deal dock), men för hälsans skull kanske du vill se på andra alternativ. Varför inte nötter istället för bacon och grädde t.ex.? Har inte SI på det, men för mig mättar grädde bra mycket mer än vad nötter gör.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat