Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-21, 14:38   #33
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Dagsformen (och livet i stort) avgör väldigt mycket för mig: kör oftast 4 arbetsset bänk (+ 3 set sned hantelpress). Kanske gör 12, 12, 11, 9 reps (men hade såklart kunna göra åtminstone 13 reps i första settet med god form). 3 minuters setvila. Komma upp till 12, 12, 12, 12 för att sedan öka vikten med 2,5kg tar minst en månad när det går bra...

Klarar du 12 reps första och bara 6-7 nästa så låter det som att du tar ut dig alldeles för mycket i första settet, klarar du verkligen att hålla god form i alla reps?
Jag förstår. Jo 2,5 kg per månad kan kännas lågt men på 10 mån är det 25 kg ökning, knappast dåligt om man balanserar tyngre vikter.

Jag har faktiskt enligt mig god form på alla mina reps och set. Rörelsebanan är inget problem för mig förutom i böj där jag börjar fälla mer än jag borde vid de sista repetitionerna. Och det är ryggen som ger sig före benen, alltid. Detta trots att jag inte tycker min rygg är svag i förhållande till benen, i mark kan jag exempelvis dra ok vikt i förhållande till min böj. Här tror jag det är min långa överkropp som spökar, alternativt trötthet från marken dagarna innan. Jag har tänkt sänka vikten och köra bredare stans så jag kommer ner mer mellan benen än ovanpå dem för det ger aldrig med sig hur länge jag än köttar.

Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
^
Så ja

Ta ett färdigt program med mark annars helt enkelt.
Tack för din input, ska pröva att köra lugnare emellan de tyngre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat