Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-15, 13:35   #7
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Bra tränat!
Tack!

Kul att du la första kommentaren, har ju följt din logg i smyg ganska länge

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
...och där kom ett till pass. 180min? Ganska långa pass, inte för att det skadar att vila länge mellan set osv, snarare bättre. Jag har effektiviserat mig ganska bra genom att hela tiden försöka korta ner vilan mellan mina set.
Ja, passen har blivit ganska långa efter hand som jag lagt till och bytat ut isolering mot fler basövningar. Hade jag inte haft en intrashake med en massa druvsocker så hade det nog inte gått.

Jag försöker hålla nere vilan, men det är jävulskt svårt att få bra ökningar i de stora lyften då. Känns som att kortare vila fungerar bra om man kör lågreps per set (typ 1-3:or), som du gör, istället för 3-6:or som jag oftast gör.

Egentligen borde jag också sprida ut volymen till ett extra pass, så jag kör 4 pass i veckan. Alternativt skjuter jag över all komplement som rygg, armar, mage, enbensövningar och dylikt på vilodagar. Jag har egentligen inget mot att träna 6 dagar i veckan som det då hade blivit, men det har inte funkat pga massa plugg på sistone. Ska se över det hur som helst för i nuläget tar det ca.3-3.5 h från det att jag sticker hemifrån till jag är tillbaka.

Senast redigerad av koncept den 2014-02-15 klockan 13:42.
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat