Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-21, 18:46   #18277
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Enligt imdb så är detta en "remix" och inte en "remake". Så fan vet om man kan säga att det är en fristående uppföljare egentligen... Risken finns att det handlar om en remake fast den kanske är gjord för att "passa in i nutidens sociopolitiska klimat".

Dvs att den kanske är "feministisk" och "lbtq-främjande" och "politiskt korrekt" och allt vad det nu är som verkar var det som film och tv industrin tror att folk vill se. Ungefär som Ghostbusters-remaken från häromåret.

Nu har jag ingen aning om ifall Damon Lindelof kör efter den agendan eller inte. Men hur det än är med den saken så verkar ju inte Alan Moore vara inblandad alls, så om storyn inte är samma som i serien så är det ju alltså Lidelof som skrivit det, vilket väl inte direkt skriker "top notch kvalitet" tycker jag. Mycket av det han skrivit har ju varit väldigt bra delvis, men delvis dippat väldigt djupt.

Men förhoppningsvis är det en remake av orginalstoryn utan alla de här idiotiska "kulturpolitiska" inslagen som verkar vara så poppis. Rimligen finns det ju lite större möjligheter att få med ännu mer från serien ifall man gör det i ett miniserie-format, eftersom man kommer runt tidsbegränsningen på hur lång en långfilm kan vara.
Ja, så kan det vara, finns väl en uppföljare till watchmen i serieform helt utan moores inblandning. (Moore vill sällan ha att göra med filmatiseringar av sina serier, har för mig att hans namn inte ens står med i watchmen och/eller V for vendetta? Tror det bara står David Lloyd i början av V)

Kanske är en remix, men Ozymandias ser gammal ut, ingen av de andra hjältarna är med vad jag såg utan bara nya hjältar? Verkar utspelas efter watchmen iaf? Vi får se. Kommer se den oavsett
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat