Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-11, 00:30   #3143
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Fick ett bänkpressprogram av Gnistan här på kolo som han körde ett tag när han tävlade.
Det var svårt i början, var tvungen att justera ner vikterna baserat på rep max. Men efter ett tag så har jag kommit ikapp de rätta vikterna kan man säga. Har fått en högre repstålighet, tappar inte så fruktansvärt mycket reps från set till set, när jag t.ex. kör en 6 setare x 10reps på 75% av one rep max.

Men det är även färre reps med paus, och bredbänk mot hals inlagt i schemat. Kör med fötterna i luften, jag får riktigt bra kontakt. Oftast är det lätt bredbänk kring 50% av max typ.
Är ganska precis 4 veckor kvar på det schemat sen ska jag maxa och se vart jag står. Så det ska bli intressant att se hur mycket som schemat ger. Kör endast bänken 3ggr i veckan då det är en förjävla hög volym gällande antalet set och repetitioner, bara nån lätt assistans ibland och lite triceps.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat