Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-21, 11:33   #183
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ja, mycket optinoja. Men (!) om du ändå kcalräknar och är rädd för lägga på dig onödig fettmassa, vid deff> balans> långsambulk, ta tillfället i akt, håll koll på vikten och det andra (humör, prestation osv). Kcalräknar man under deff tycker jag man kan fortsätta efter deffen efteråt och fortsätta kcalräkna, de första veckorna, för att hitta sin "nya" energibalans. Optimera kaloribalansen, peaka den, istället för hoppa rakt upp 'på sin gamla energibalans' (pre-deff balans, där den var peakad), lägga på sig 5kg onödigt fett. :P
Fungerar säkert utmärkt för många utan kcalräkning, alltså äta efter hunger. Gör tyvärr inte det för mig!


Går du från energibalans på 3000kcal nu, stillasittande (ish). Till aktivt jobb och två timmars cykling, då hade jag hoppat upp till 3500kcal direkt, minst. (Som du typ skriver.)
____

Fan vad allt jag skriver kommer fram som optinoja. Svårt att få fram hur jag menar, behöver inte vara så avancerat. --- Håll koll på kroppsvikten, står du still i flera veckor, ät mer.
Tack igen. Jag gillar att "optinoja" - känns åtminstone som att man har kontroll över något i ett i övrigt okontrollerbart universum. Sålänge jag inte mår dåligt av det - och i så fall slutar jag att optinoja.
Men det är som du skriver... - om jag äter efter hunger blir jag fet direkt. :p
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat